Българските винопроизводители трябва да търсят подходящите ниши на външния пазар
Българските винопроизводители трябва да търсят подходящите ниши на външния пазар, а не да се стремят да се конкурират с традиционни производители като Франция, Италия и Испания. Това посъветва
президентът на БИБА Кирко Кирков. Отскоро той е шеф на "Сис индъстрис".
"Виното ни има имидж на добро и евтино, но трябва да се вложат средства в маркетинга в тази област", смята ексшефът на "Юмикор Мед". Само тогава родните винари можело да се конкурират на
международните пазари и да имат успех. Според него производителите трябва да положат повече усилия за качеството на суровините и да инвестират в насажденията. "Тези, които се занимават със
земеделие, трябва да се научат да усвояват по-добре парите от еврофондовете", смята Кирков. Според него трябва да се изработи цялостна стратегия за развитието на земеделието.