Аварийността на шофьори в тази възрастова група е сравнително ниска, коментира експерт по пътна безопасност
"Безспорно са нужни медицински прегледи за психологическите и физическите качества на водача. В концепцията през последните 30-40 години се смени ролята на мястото на рефлекса и на разума. Важното
е не да имаш най-великия рефлекс, а да имаш най-правилната оценка на пътната ситуация, за да не попаднеш в нея и да се наложи да се използва този рефлекс.” Това коментира по Нова телевизия
експертът по пътна безопасност и пътища и преподавател в УАСГ проф. Румен Миланов относно това дали шофьорите над 60 години трябва да полагат допълнителни тестове.
Според него към подобно предложение трябва да се подхожда с резерви. "Аварийността на шофьори в тази възрастова група е сравнително ниска. Най-високата аварийност на пътя идва от пешеходците на
тази възраст”, посочва Миланов.
"Тази категория водачи имат зад гърба си опит от около 40 години. Кой е по-опасен – този, който има дълъг стаж или този, който току-що е получил шофьорска книжка”, запита още той.
Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи не трябва да се генерализира определена група от хора. "Въпреки това, действително има някакви последствия с напредване на
възрастта. Обикновено, те са свързани с притъпяване на сетивата, време за реакция, време за взимане на решения ”, посочва той.
По думите му трябва да има тест и то не само за хората над 60 години, а за всички. "И здравословно и всякакво състояние на хората се променя през годините. Не казвам, че така ще се решат проблемите
с пътната безопасност в България, но в тази идея има резон”, посочва още Тодоров.