Авиокомпания "България ер" вероятно ще закрие губещите с линии до Рим и Виена, обявиха от националния авиопревозвач
Авиокомпания "България ер" ще преразгледа ценовата си политика и ще закрие губещите си линии. Това съобщи изпълнителният директор на националния
авиопревозвач Златин Съръстов в интервю за в. "Политика".
До момента "България Ер" имаше твърда цена за даден полет и провеждаше плоско ценообразуване. Това вече е отживяла практика и заедно със Съвета на директорите обмисляме да въведем постепенно
увеличение на стойността на билета с наближаването на деня на полета. В зависимост от броя на свободните места, ще предложим и оферти в последната минута, които могат да достигнат до 30% от
първоначалната цена, каза Съръстов. Ръководството на авиокомпанията ще засили и директните продажби през Интернет и кол-центрове, както и предлагането на атрактивни пакети за клиентите. В момента
затоварването на самолетите е около 65-70%, което не е достатъчно.
Следим ценовата политика на другите авиокомпании и ако има увеличение на цената на керосина, това ще рефлектира върху цената на билетите, категоричен е шефът на «България ер». Той припомни, че
авиокомпанията традиционно предлага 10-15% по-ниски цени от тези на конкуренцията. Основната причина е, че самолетите, с които компанията оперира, са по-стари, което предполага и по-ниска стойност
на услугите.
От началото на идната година вероятно ще бъдат закрити дестинации, които не са печеливши. Това са полетите до Виена и Рим, където разходите не се покриват.
Все пак "България Ер" е търговско предприятие и не може да си позволи да експлоатира губещи дестинации. По-добре да пренасочим част от капацитета по рентабилни линии и да работим за развиването на
нови, категоричен е Златин Съръстов.
Той добави, че ръководството на националния авиопревозвач обмисля да открие нови линии до летища във Великобритания и Ирландия от Варна и Бургас. Причината е, че все повече чужди граждани купуват
недвижими имоти в курортите, а чартърните полети не винаги са удобни за тях.
.