Идеята е тежкотоварният трафик да заплаща най-много такса за преминаване на републиканските пътища, а леките автомобили да запазят т.нар. електронна винетка и да продължат да заплащат по-ниска цена само на принципа време
Когато въведем тол такси за цялата републиканска мрежа - магистрали и класни пътища, то тогава цената ще бъде много по-ниска, ако се ползва от автомобилите. Това каза пред журналисти след
откриването на Северната скоростна тангента министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Коментарът й бе по повод изказването й от тази сутрин, в което обяснява, че тол таксата за тировете ще бъде около 10 стотинки на километър, а тази за леките коли все още не може да бъде
изчислена.
Павлова поясни, че идеята е тежкотоварният трафик да заплаща най-много такса за преминаване на републиканските пътища, а леките автомобили да запазят т.нар. електронна винетка и да продължат да
заплащат по-ниска цена само на принципа време.
Тези, които най-често ползват и най-силно увреждат пътната настилка, ще заплащат най-много, заяви Павлова. "Трябва да направим такова разграничение. До края на 2015 г. трябва да бъдат разработени
финансовият анализ, бизнес моделът и анализът на трафика, след което правителството ще вземе решение кой от предложените модели да приеме. През 2017 г. в случай, че се вземе решение и се намери
инвеститор, който да изгради въпросната система, тя ще може да започне да се внедрява, за да може реално от 2018 г. да се прилага и да се започне чрез смяната на закона", подчерта министърът на
регионалното развитие и благоустройството.
"Чак след 2020 г. можем да говорим и за леките автомобили", допълни Павлова.