Чака се решение на административния съд в столицата
Паяците и скобите в София вдигат коли незаконно. Това твърди областният управител на столицата Росен Малинов. Съдът и прокуратурата все още не са се произнесли по жалби срещу дейността на Центъра
за градска мобилност, които той е завел, съобщи News 7.
Според Малинов паяците са златна мина
За всеки вдигнат автомобил се прибират по 60 лв., а отделно се плаща глоба за неправилно паркиране. За сваляне на скоба пък всеки шофьор се бърка по 30 лв. и допълнително заплаща такса за паркиране
на час, докато колата е с метална шина. Според неправителствена организация това събиране на пари е незаконно. В момента тече и прокурорска проверка.
Хората обаче не знаят, че до прекратяване на производството в съда търговското дружество няма право да извършва каквито и да било действия, а глобените могат да обжалват наложените им санкции и да
търсят парите си в съда, обясни Малинов.
Ситуацията е от близо 5 месеца. Областният управител е против скобите и паяците, защото Центърът за градска мобилност е общинско търговско дружество. Така то само решава за какво да харчи парите,
вместо те да отиват директно в хазната на София.
"Тъй като търговското дружество работи по Търговския закон, общината получава на всяка финансова година дивидент от печалбата и по този начин то изразходва парите по свое усмотрение”, поясни
Малинов.
Преди време от Центъра за градска мобилност коментираха, че заскобяването е законно, защото въпреки че губернаторът оспорва наредбата за организация на движението в столицата, от дружеството са
поискали от магистратите от Софийския административен съд тя да действа, докато те се произнесат.
В края на миналата година пък Върховният административен съд се произнесе по друга жалба. Магистратите тогава решиха, че поставянето на скоба не е административна принуда, още повече че това се
прави пред полицаи, докато служителите на Центъра за градска мобилност само слагали металните шини.
100 бона повече от Синя зона под тепетата
Около 540 хил. лв. или със 100 бона повече в сравнение със същия период на миналата година са приходите от Синя зона за първите два месеца на 2014 г., отчете зам.-кметът на Пловдив инж. Александър
Държиков. Той уточни, че през ноември изтича договорът с фирмата, която репатрира неправилно паркирали коли. Местната власт е решила да прекрати взаимоотношенията си с външния изпълнител и да купи
четири паяка, с които да извозва неправилно паркиралите автомобили.
От общината твърдят, че броят на репатрираните коли е намалял до 800-900 от около 1500 месечно преди 2 г.
Шетат из Варна с удължено време
Работното време на паяците във Варна вече е удължено, съобщи преди дни управителят на общинското предприятие "Паркинги и гаражи” Младен Иванов. Всеки делничен ден двата общински паяка работят по 12
часа, от 8 до 20 ч. В почивните дни дежури една от репатриращите коли, като работно й време е от 9,30 до 17,30 ч. Според справка в КАТ-Варна в града са регистрирани над 300 000 коли. Заедно с тях
по улиците се движат и други над 100 000.
Междувременно стана ясно, че паякът се е завърнал по велинградските улици след близо 6-месечно затишие. Той прекъсна дейността си през летните месеци, но след подновяване на договора отново подгони
нарушителите в СПА столицата. Таксата за вдигната кола в града е 30 лв., от които 10 лв. отиват в хазната на общината, а останалите 20 лв. са за фирмата, стопанисваща паяка. За обслужването на
Синята зона в града са заминали 100 000 лв., а приходите от наказателен паркинг са едва 1520 лв.
В Кюстендил паркират за 50 ст.
В Кюстендил всички шофьори ще имат възможността вече да оставят автомобила си на паркинг срещу сумата от 50 ст. Това решение беше взето от местните парламентаристи на една от последните им сесии.
Престоят за 1 час пък ще се заплаща по 1 лв. "Целта на нововъведението е ако оставиш колата си, за да напазаруваш, да може да заплатиш половин такса, тъй като престоят ти не надхвърля повече от 20
минути”, аргументираха се общинари. Справка от кметството показва, че 63 800 лв. са приходите от паяка.