КРС съветва да се подписват само едногодишни договори
Цените на едро на разговорите по джиесем, sms-ите и дори тези за мобилен интернет ще паднат почти двойно след първи юли. Това става възможно чрез въвеждането на БУЛРИК моделите, каза за „Монитор”
председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков.
След последното намаление на цените на едро от 1 януари на 2013 г. цената при мобилните оператори стана 0,046 лв./мин, а при фиксираните е 0,0085 лв./мин. От 1 юли цените на едро за мобилните
разговори стават 0,023 лв./мин., допълни Божков.
За сравнение със същата дата на 2012 г. цените тогава са намалени от 0,13 лв./мин. на 0,055 лв./мин. Така спадът е повече от два пъти само в рамките на година.
Шефът на КРС коментира, че падането на цените на едро не означава същото намаление за крайните клиенти. Самите оператори решават как да отразят в сметките на потребителите променените цени. Все
по-често обаче телекомуникационните компании предлагат изгодни промоции и намаления когато се подпише двугодишен договор, като знаят, че намаление така или иначе предстои. Затова аз
горещо съветвам хората да подписват само едногодишни договори, за да могат редовно да се възползват от по-нови и по-изгодни условия по тарифните планове, които ползват, каза Веселин Божков.
Ново изследване за навиците на потребителите показва, че хората проверяват мобилния си телефон на всеки 6 минути или средно 150 пъти дневно. Най-пристрастени са притежателите на смартфони, които
могат да постоянно в мрежата. Оказва се, че някои потребители са поставили телефона на поставка на предното стъкло в колата и там е отворен Facebook. Така без да говорят непозволено без хендс фри,
абонати всъщност следят случващото се в мрежата докато шофират и чатят по светофарите. В анкетата хората не се определят като пристрастени, а като част от новото поколение, което постоянно общува
по всички възможни начини.
От "Виваком" отчитат, че абонатите им са изговорили с 15% повече минути и са изпратили с 30 на сто повече sms-и за 2012 г. От "Мтел" разкриха, че клиентите им говорят средно по 3 часа месечно. И
при двата оператора най-сериозен ръст е отбелязан при ползването на мобилен интернет.
600 000 абоната само на една компания ползват смартфони и средно месечно използват 250 мегабайта мобилен интернет.
Изследването показва още, че получаваме обаждания или набираме номера по 22 пъти на ден изпращаме или получаваме средно по 23 съобщения. Използваме телефона си и като часовник, който гледаме
средно 18 пъти в денонощието.