Вероятно компанията смята, че ритейл пазарът е узрял за този тип продукти
Една година след като се отказа от индивидуалните клиенти и заложи само на груповото животозастраховане, „Дженерали България“ даде заявка за връщане на този сегмент.
Припомняме, горе-долу по същото време през 2012-та ИНСМАРКЕТ информира, че животозастрахователното дружество в холдинга е решило да не предлага вече индивидуални застраховки, а да се концентрира
само върху груповото животозастраховане. Тогава Ивайло Йосифов, главен изпълнителен директор на холдинга, обеща животозастрахователното дружество „да се фокусира върху предлагането на най-добрите
иновативни, професионални и комплексни услуги за нашите корпоративни клиенти и малки и средни предприятия“. „Започваме да развиваме нови продукти и услуги за този сегмент, базирани на най-добрите
практики, взаимствани от „Дженерали Груп“, лидер в животозастраховането в Европа“, каза още Йосифов тогава.
Сключените индивидуални застрахователни договори и всички бъдещи плащания по тях останаха като ангажимент за обслужване от страна на дружеството.
Новината бе окачествена като повече от изненада за пазара и прецедент в новата българска застрахователна история.
Очевидно поставените цели през изминалия 12-месечен период оттогава до днес са се променили – дали само поради вътрешни причини (например, създаване на атрактивни продукти), или и поради външни
обстоятелства (узряване на ритейл пазара), но днес дружеството отново има желание да се върне в индивидуалните застраховки „Живот“. „Компанията надгражда стратегията си, като предприема нов
подход в сегмента на индивидуалното животозастраховане, с цел да предложи едни от най-добрите продукти в България“ - това се казва в нарочно съобщение, изпратено от дружеството до ИНСМАРКЕТ.
Стратегията за развитие на този сегмент включва „стабилен растеж, непрекъснато подобряване на качеството на продуктите и обслужването на клиентите“.
Според Ивайло Йосифов, в момента компанията е в състояние да заяви позиция в сегмента на индивидуалното животозастраховане. От българския холдинг уверяват, че през последната година е
работено върху индивидуалните животозастрахователни предложения към клиентите и подчертават, че опитът е почерпен от компанията-майка – Generali Group.
Животозастрахователното дружество на „Дженерали“ е правоприемник на застрахователна компания „Феникс“, основана през 1992 г. като първата частна компания на българския пазар, оперираща в
животозастрахователния сегмент.
За 2012 г. компанията регистрира 10,3 млн.лева премиен приход и 3,9% пазарен дял, което й отрежда 9-то място по този показател сред 16 животозастрахователни дружества у нас.
Застрахователният портфейл е представен основно от застраховка „Живот“ и рента (60,4%) и малко „Злополука“ (14,5%). Изплатените обезщетения възлизат на 6,7 млн. лева. Компанията финишира 2012
година със загуба от 249 хил.лева.
За сравнение, през 2011 г. дружеството е на 10-то място по премийни приходи (10,873 млн. лв.) и държи 4,4% от пазара по животозастраховане.
Явно свиването на премийните приходи и пазарното присъствие на компанията са провокирали нейните мениджъри да обявят смяна на курса и отново връщане към индивидуалното животозастраховане. Защото докато "Дженерали" се бяха фокусирали само върху корпоративни продукти, почти всички други застрахователи успяха да разширят портфолиото си с нови клиенти и да увеличат приходите и печалбите си.