От Българската асоциация на пострадали при катастрофи вярват, че това би имало ефект в над 95% от случаите
Хората не са наясно с правата си при пътно-транспортно произшествие и мошеници се възползват от това. Никъде не се учи какво се случва след катастрофата, а измамници дават на още упоените хора в
болница различни документи за подпис. Това каза пред БНР председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров. "Проблемите са свързани с информация по отношение на
медицинско обслужване, на Спешна помощ - какво покрива спешната помощ, кой има право, какво трябва да се доплаща допълнително." Други проблеми са свързани досъдебното производство, трети –
със съдебната фаза, а след това и със застрахователните компании. При досъдебното производство един от проблемите е голямото забавяне на експертизите, най-вече в Благоевград, Дупница и Кюстендил,
където има двама съдебни лекари за цялата област. Така едно медицинско свидетелство може да се забави до 12 месеца.
Въпреки оповестените акции, много хора шофират след употреба на алкохол и наркотици. Например, в инцидента на столичния бул. "Черни връх" полицията е свършила каквото е трябвало – наложила е глоби
за 8000 лева, отнети са контролни точки, свалени са регистрационните номера, но Семерджиев е продължавал да шофира. "Тук възниква въпросът защо нямаме санкция, която да позволява при рецидив
на пияни и дрогирани да се отнема автомобилът – нещо, което го има в други държави". В 95% - 98% от случаите, ако на някой му вземат автомобила, това сработва, посочи още Тодоров. Експертът сподели
и опит от Норвегия, където в почивните дни медиите излъчват клипове, призоваващи празнуващите да използват услугата drink and drive, а полицията целенасочено проверява пред питейните заведения.