Жителите на квартала вече трета година търпят неуредици в движението и камикадзета на пътя
Българската асоциация на пострадалите при катастрофи алармира държавни и контролни органи, неправителствени организации и медии отдавна съществуващ проблем, който до момента не е разрешен и който
продължава да е предпоставка за тежки пътни инциденти.
От много време жителите на столичния квартал Княжево ежедневно търпят негативните последици на уж временно въведеното реверсивно движение на път Е871 (продължението на бул. "Цар Борис III”) в
урбанизирания участък на квартала. Временната организация на движението, въведена през 2017 г., включва обособяването на три пътни ленти, като в две от тях движението през сутрешните часове на
делничните дни е в посока центъра на София, а в следобедните - към изхода на града. Това движение е въведено на трасе, което не покрива нормите за път с обща широчина от 10,5 м. Отделните размери
на трите ленти са много под стандартите, а по този маршрут се движат автобуси на градския и междуградския транспорт, чиито габарити съвсем не се вместват в широчината на лентата за движение.
Реверсивното движение доведе до блокиране на кв. Княжево, посочват от асоциацията. Задръстванията са по целия булевард "Цар Борис III" и прилежащите към него вътрешноквартални улици. В участъка от
ул. "10 -ти км" до сп. Черния кос има места без тротоарна настилка, а това е единственият начин хората да се придвижват от жилищата си до спирките на градския транспорт. Липсва обезопасителна
предпазна мантинела, което поставя в риск живота на пешеходците. След въвеждането на тази мярка транзитният автомобилен поток се увеличи многократно. Според законовите норми пропускателната
способност на път клас Ⅰ – 1 с Г 10,5 м с 2 платна е 5000 – 20000 автомобила на денонощие, а по официални данни вследствие на реверсивното движение в района са отчетени 28000-30000 автомобила –
трафик, аналогичен с този на АМ "Тракия". Този трафик минава на 1,5 – 2,00 м от входовете на домовете на жителите в квартала, както и на сантиметри от спирките на обществения транспорт, които не са
обезопасени. Катастрофите са ежедневие, а предвид характера на терена особено опасно е движението при сняг и заледяване през късна есен, зима и ранна пролет.
Частта от местността "Черния кос" до ул. "Райска градина" по бул. "Цар Борис III" е гъсто населена и с множество включващи се в булеварда улици, като там официално ограничението на скоростта е 40
км/ч. Последното, разбира се, не се спазва, независимо че в цитирания участък има монтиран знак А40 – "Внимание, път с повишена концентрация на ПТП". Въведеното реверсивно движение от АПИ и
липса на постоянен контрол от страна на Пътна полиция допринасят за развиване на много по-високи скорости, както и за преминаване на червен сигнал на монтираната наскоро светофарна
уредба.
С въвеждането на реверсивна организация Агенция "Пътна инфраструктура" отново пренасочва автомобилния трафик от автомагистралата към отсечката "Княжево – Драгичево" и изцяло обезсмисля функцията на
автомагистрала "Люлин". С други думи, алтернативен маршрут за влизане и излизане в столицата има, при това по-безопасен, но създадените чрез реверсивното движение по-благоприятни пропускателни
условия насочват трафика в сърцето на жилищния квартал Княжево.
Подадените сигнали от граждани на квартала за намаляване на трафика и скоростта са десетки. Уведомени са писмено всички отговорни институции, но решение на проблема няма. От асоциацията припомнят,
че при автобусната катастрофа край Своге имаше 20 загинали, при подадени преди това десетки сигнали за лошите характеристики на трасето.
Експертите от неправителствената организация предлагат като първа спешна мярка за справяне с проблема да се постави стационарна камера за контрол на скоростта и дори посочват къде е възможно да
бъде монтирана – в района на бензиностанция "Лукойл".