Новото разпределение на СЕМТ-разрешителните за товарни превози за чужбина за догодина ще облекчи работата на малките превозвачи за сметка на големите.
Това каза пред "Сега" зам.-министърът на транспорта Анелия Крушкова. До разпределяне ще се допускат фирми, които имат поне 3 камиона, отговарящи на стандарта ЕВРО 2 или 2, отговарящи на по-високия
стандарт ЕВРО 3. Другите критерии, които ще се гледат, са броят на използваните ТИР-карнети досега, броят на отчетите и действителният пробег на превозните средства на фирмата. Не е било възприето
предложението на СО МАТ разрешителните да се разпределят на пропорционален принцип - т.е. колкото повече камиона има една фирма, толкова повече разрешителни да получи. Така 70% от нашите товарни
камиони от догодина трябва да отговарят на по-строгите изисквания на стандарта ЕВРО 3. Този процент трябва да се повишава с по 10% всяка година, за да стигне 100% при влизането ни в Евросъюза през
2007 г.
"Специална комисия започва да преглежда използването на тазгодишните разрешителни", каза още Крушкова.
НА ПРОЩАВАНЕ
Българските танкери са толкова стари, че с повечето от тях флотът ще трябва да се раздели през периода 2003-2005 г., съобщи вицепремиерът Николай Василев при обсъждане на морската стратегия във
Варна. Средната възраст на българските кораби е 21,7 г.
За да се преодолее изоставането, трябват данъчни облекчения, твърдят авторите на стратегията. За пристанищата е необходимо да се премахне ДДС върху товарно-разтоварната дейност, тъй като това по
света се счита като услуга за износ.