Почти 70 900 лв. без ДДС ще вземе ЗД "Витоша" от "Градски транспорт" ЕООД, Пловдив.
Почти 70 900 лв. без ДДС ще вземе ЗД "Витоша" от "Градски транспорт" ЕООД, Пловдив. Плащането им ще бъде разсрочено и е свързано със застраховката на транспортните средства на пловдивския градски
транспорт в местния клон на ЗД "Витоша". Това са данните, вписани в регистъра на обществените поръчки. Договорът, с който "Витоша" е определена за застраховател на обществените возила в града под
тепетата, е от 30 май 2003 година. Става дума за застраховка "Автокаско" с покритие срещу всички рискове. Както "БАНКЕРЪ" вече писа, най-същественият критерий, от който се ръководят клиентите при
избор на изпълнител в обществените поръчки, е цената. И този случай не прави изключение - 50% от оценката зависи именно от размера на премията. На второ място, е възможността за максимално дълъг
период на разсрочено плащане - 30 процента. На последно място (може би и по важност), пък е изискването за най-кратък срок на обезщетения - 20% от общата оценка.
Всъщност "Витоша" знае за какво става въпрос. Дружеството не за пръв път печели търгове за подобни поръчки. "Витоша" е печелила и друг конкурс на пловдивския градски транспорт. През юни 2000 г.
компанията сключва договор за застраховка "Каско" на 304 автомобила срещу всички рискове и за 117 коли - срещу всички рискове, с изключение на кражба.
Неотдавна (на 1 април 2003 г.) дружеството, вече чрез централното си управление, издаде полица на "Автобусни превози" ЕАД - Плевен, за над 15 хил. лв. без ДДС. Там става дума за застраховка на
пътниците и шофьорите в обществения транспорт със задължителната "Злополука". Освен това са включени клаузи за застраховка на автомобили "Гражданска отговорност" и "Каско" с покритие срещу пожар,
природни бедствия и злоумишлени действия на трети лица. Плевенската комисия, отсявала кандидатите по "Злополука", се е ръководила в избора си от цената (40%), от преференции (40%) и покритието (20
процента). При "Каско" пък подредбата на факторите, от които зависи изборът, е: премия и преференции (по 30% всяко), авансово изплащане на щети и срок за изплащане - по 20 процента. На въпроса на
"БАНКЕРЪ" за какви точно преференции става дума Палушка Георгиева, директор на "Автобусни превози", отказа да отговори с обяснението, че поставените (най-вероятно от нея самата) критерии са обект
на фирмена тайна. Пък и компаниите кандидатки знаели за какво иде реч.
На практика плевенският обществен транспорт не сменя застрахователя си, защото до края на миналата година това е била пак "Витоша". Старият договор бил валиден от 25 март 2000 до 31 декември 2002
г. и е бил за 23 877 лв. без ДДС.
В края на септември миналата година "Витоша" спечели за клиент и "Бургасбус" ЕООД с полица "Автокаско" за малко повече от 28 хил. лева.