23 Декември 2024, 08:52 Днес (0) | Вчера (0)

Всяка дейност трябва да е насочена към клиентите, а не към самото дружество

02 Май 2006 12:38 INSMARKET по статията работи: 3
A+ A-

Разговор с магистър Гералд Мюлер, директор на UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH и член и на Надзорния съвет на застрахователно дружество „Витоша“

Господин Мюлер, Вие сте един от директорите в UNIQA. Моля да се представите за нашите читатели?
Казвам се Гералд Мюлер и съм изпълнителен директор на UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH . UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH е част от UNIQA GROUP. Отговарям за разширяването на групата. От 1995 година работя за UNIQA GROUP, а от 1997-ма съм  в UNIQA International. За това време участвах в множество проекти, свързани с разширяване, закупуване, интегриране на дружествата в чужбина. През 2004 година бях директор на UNIQA в Хърватска, тоест имам оперативен опит в дейността на самото дружество в чужбина, което много ми помага в настоящата ми позиция като изпълнителен директор. По повод новите цели на групата през тази година – пазарите в Украйна и Сърбия, отговарях за пазарите в Сърбия. И тъй като закупуването на едно дружество е по-лесно от развиването на самото дружество, съм член и на Надзорния съвет на „Витоша“ в България.

Имате поглед върху развитието на българския пазар. Как бихте го определили?
През последната година и през настоящата се наблюдават типичните за този регион събития на застрахователния пазар, каквито ние познаваме от другите пазари. Навлизането в мисленето на обикновения клиент на идеята, че трябва да се застрахова, все още не е така развито, както у западния гражданин. Съответно, конкурентите на пазара се опитват с не съвсем разрешени методи да завладеят по-голям пазарен дял. В много области има дъмпингова политика. За да се развива този пазар, от изключителна важност е качеството на  мислене на застрахователите. Предполагам, че само така ще се засили интересът към тези услуги от страна на населението. Интересът, от своя страна пък, ще доведе до развитието на нови продукти, до предлагането на нормална, приемлива за всички, цена.

Не закъсня ли с навлизането си на българския пазар UNIQA – други компании стъпиха у нас много по-рано.
Не смятаме, че сме закъснели, защото процесите, които в момента протичат на пазара, обуславят т.нар. разпределение на самия пазар. Разбира се, след 5-10 години застрахователният пазар в България ще изглежда по съвсем различен начин от гледна точка на конкуренцията. Ако ме питате сега точно как изглежда, бих казал, че е определящо кой ще е следващият, който ще навлезе в този пазар, както и точно по какъв начин ще се промени нормативната база за развитие на застрахователния бизнес. Разбира се,  емоционален момент е фактът, че с приближаването на датата за присъединяване на България към ЕС, еуфорията се чувства доста силно, което малко или много допринася положително за този бизнес климат в България.

Определено присъединяването ни към ЕС ще постави нови условия за развитието на бизнеса в страната ни. Как виждате пазара у нас след присъединяването ни към Еврообщността?
Необходимостта от застраховане се влияе от два фактора – първият са доходите на населението. Мисля, че с навлизането ви в ЕС това ще допринесе за повишаването им. Това, което забелязахме и в Австрия (макар че тя е член на ЕС от 10 години), е, че не може всичко да се промени с магическа пръчка от днес за утре. Най-важното, което Австрия получи от ЕС, е целево насочване на конкретни средства по конкретни програми и развитието на определени икономически области. На второ място като фактор присъства засиленото самоосъзнаване – както у населението, така и при предприятията – на необходимостта от застраховане. Да вземем за пример река Дунав, която минава и пред двете страни. В България наводненията създадоха доста проблеми. Разбира се, когато хората видят, че държавата покрива с минимални средства нанесените от стихията щети, ще осъзнаят необходимостта от застраховане на имуществото, за да няма материални загуби. От опита си в Чехия мога да кажа, че такива природни бедствия влияят много силно върху хората за все по-голямо осъзнаване на необходимостта от закупуване на застрахователни продукти.

Казахте, че един от проблемите в развитието на новите пазари е нелоялната конкуренция. Каква е конкуренцията в България? Страхувате ли се от конкуренция?
Разбира се, нямаме страх – това е нормално състояние на новите пазари. Всичко се регулира с времето и с намесата на съответните власти. Естествено, всички застрахователи работят с едни и същи методи при изчисляването на тарифите и с еднакви актюерски методи. Това означава, че, ако се предлагат продукти на дъмпингови цени, може да се спечели само за определен период от време, но не може да се получи печалба в дългосрочен план, ако този клиент не сключи и други застраховки.

Да обобщим: промените в нормативната уредба и след това и в мисленето ли са двете най-важни неща, които трябва да се случат?
По принцип, от страна на Надзора, който трябва да упражнява контрол, трябва да бъдат предприети мерки. В момента всички дружества на UNIQA в чужбина са доста печеливши. Автомобилното застраховане, застъпено най-силно в източноевропейските пазари, е само един сегмент, но по този начин се влияе глобално върху мисленето на клиента по отношение на застраховането.

Очакванията ви за „Витоша“ през 2006-та и в по-далечна перспектива?
Очакваме дружеството да се развива по-добре от средното за пазара и имаме определен план и стратегии какво трябва да променим в структурата и организацията, за да се развива по-добре дружеството. Целта на всичко обаче е клиентът. Всяка акция, която се предприема, трябва да е насочена към клиентите, а не в интерес на самото дружество.

Как бихте определили целите на UNIQA в България извън застрахователния бизнес?
Вече се информирахме за средата, в която работят конкурентите ни в областите на пенсионното осигуряване и здравното застраховане. Най-голям приоритет обаче за нас засега има „Витоша“, която трябва да подобри позициите си на пазара. Всички останали видове инвестиции са свързани с клиентите и техния потенциал. Базата за това е да се разбере същността на застрахователния бизнес от страна на  клиента, за да може той да бъде привлечен и за допълнителни видове застраховки.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Първият застраховател в България, който мисли, че застраховането е за клиентите, а не за застрахователите. И първия, който (в предишно интервю) спомена за 'нечестни практики' в сферата на управление на обезщетенията. Не са много професионалистите в застраховането у нас, но още по-малко са почтените застрахователи. Късмет имат и Витоша и клиентите им, в това, че такива хора ще определят политиката на компанията.
#1 | от Браво! | преди
Наистина прав си "Браво" дано да се получи защото застраховането трябва да е насочено към клиентите преди всичко.
#2 | от WWW | преди
В един от броевете на в."Застраховател" мисля през януари 2003 г. бяха отпечатани становищата на представители на застрахователите. Та там един от тях говореше за нечистите практики на застрахователите и културата на техните представители-агенти и брокери-под всякаква критика. Единственото им задължение беше да предлагат в едно с пилците, бензина и вафлите полиците по "ГО", но не и правата, задълженията и ползата от застраховката, та каквато и да била тя. Да ен говорим, че нямат понятие за това как следва да се подходи при събитие, какви са правата на застрахованите и всичко свързано с интереса им. Да, нека дойдат чужденците и ни набият и акъла и задната част.
#3 | от така трябва | преди
Валидни за 16:10 20 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8815
GBP 2.4796 2.4887 2.3722
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив