Почти 70 900 лв. без ДДС ще вземе ЗД "Витоша" от "Градски транспорт" ЕООД, Пловдив. Плащането им ще бъде разсрочено и е свързано със застраховката на транспортните средства на пловдивския градски транспорт в местния клон на ЗД "Витоша". Това са данните, вписани в регистъра на обществените поръчки. Договорът, с който "Витоша" е определена за застраховател на обществените возила в града под тепетата, е от 30 май 2003 година. Става дума за застраховка "Автокаско" с покритие срещу всички рискове. Както "БАНКЕРЪ" вече писа, най-същественият критерий, от който се ръководят клиентите при избор на изпълнител в обществените поръчки, е цената. И този случай не прави изключение - 50% от оценката зависи именно от размера на премията. На второ място, е възможността за максимално дълъг период на разсрочено плащане - 30 процента. На последно място (може би и по важност), пък е изискването за най-кратък срок на обезщетения - 20% от общата оценка.

Всъщност "Витоша" знае за какво става въпрос. Дружеството не за пръв път печели търгове за подобни поръчки. "Витоша" е печелила и друг конкурс на пловдивския градски транспорт. През юни 2000 г. компанията сключва договор за застраховка "Каско" на 304 автомобила срещу всички рискове и за 117 коли - срещу всички рискове, с изключение на кражба.

Неотдавна (на 1 април 2003 г.) дружеството, вече чрез централното си управление, издаде полица на "Автобусни превози" ЕАД - Плевен, за над 15 хил. лв. без ДДС. Там става дума за застраховка на пътниците и шофьорите в обществения транспорт със задължителната "Злополука". Освен това са включени клаузи за застраховка на автомобили "Гражданска отговорност" и "Каско" с покритие срещу пожар, природни бедствия и злоумишлени действия на трети лица. Плевенската комисия, отсявала кандидатите по "Злополука", се е ръководила в избора си от цената (40%), от преференции (40%) и покритието (20 процента). При "Каско" пък подредбата на факторите, от които зависи изборът, е: премия и преференции (по 30% всяко), авансово изплащане на щети и срок за изплащане - по 20 процента. На въпроса на "БАНКЕРЪ" за какви точно преференции става дума Палушка Георгиева, директор на "Автобусни превози", отказа да отговори с обяснението, че поставените (най-вероятно от нея самата) критерии са обект на фирмена тайна. Пък и компаниите кандидатки знаели за какво иде реч.

На практика плевенският обществен транспорт не сменя застрахователя си, защото до края на миналата година това е била пак "Витоша". Старият договор бил валиден от 25 март 2000 до 31 декември 2002 г. и е бил за 23 877 лв. без ДДС.

В края на септември миналата година "Витоша" спечели за клиент и "Бургасбус" ЕООД с полица "Автокаско" за малко повече от 28 хил. лева.