От април 2015 година телефон 112 е оставен без поддръжка и всеки момент може да спре
Министерството на вътрешните работи обяви нова обществена поръчка на стойност 7 милиона лева, с която ще се осигури работата на Националната система за спешни повиквания. 8-ми декември е срокът, в
който желаещите да поддържат системата могат да подадат своите оферти. В мотивите за ускорената поръчка е записано, че националната система е с нарушени основни функционалности и това поставя в
риск живота и здравето на гражданите, изпаднали в беда, предаде БНТ.
От април 2015 година телефон 112 е оставен без поддръжка и всеки момент може да спре.
В новата поръчка е заложено да се възстанови нормалната работа на телефон 112, да се достави и въведе в експлоатация ново хардуерно оборудване, както и частично да се подмени критично
амортизираният хардуер в районните центрове в София и Русе.
Изисква се и да се актуализира софтуерното приложение за спешни повиквания до последна версия и осигуряване на 2-годишна техническа поддръжка на системата, като максимално допустимото време за
нефункциониране на услугата е до 52 минути за 365 поредни дни. Най-вероятно с новия софтуер хората със слухови и говорни увреждания ще могат да подават сигнал до телефон 112 със SMS.