След две години автомобилите ще трябва да покриват нови изисквания, когато минават на периодичен технически преглед, защото у нас ще се въведат единните европейски изисквания за безопасност на движението и за въздействие върху околната среда.
След две години автомобилите ще трябва да покриват нови изисквания, когато минават на периодичен технически преглед, защото у нас ще се въведат единните европейски изисквания за безопасност на
движението и за въздействие върху околната среда. Това ни задължава спогодбата за приемане на еднакви правила за периодичните технически прегледи за проверка на техническата изправност на пътните
превозни средства и взаимното признаване на тези прегледи, която парламентът вчера ратифицира почти единодушно с един въздържал се.
"Има 2 години преходен период за въвеждане на новите изисквания", обясни шефът на транспортната комисия Йордан Мирчев.
Той обяви, че у нас има над 3,5 млн. моторни превозни средства, от които 81% са над 5 г. След като се въведе спогодбата, ако една кола е минала на преглед у нас, ще се смята, че е безопасна за
движение и покрива екоизискванията за цяла Европа.
Синият депутат Благой Димитров поиска отговор в пленарна зала дали въвеждането на новите правила ще означава спиране на двутактовите коли от движение. Според него новите изисквания за съдържанието
на дим и въглероден двуокис, които автомобилите могат да отделят във въздуха, неминуемо ще доведат до сбогуване с трабантите и вартбурзите. Старите двигатели не можели да се приспособят към
отделяне на по-малко вредни вещества.
"Автомобилите, които в момента не покриват тези изисквания, след две години едва ли ще се използват. Техническото им състояние ще е такова, че от само себе си ще бъдат спрени от движение", отговори
Мирчев.