През изминалата, 2002 г. според Валентина Николова, председател на Съвета на директорите в МЗК "Европа" АД, "компанията е отбелязала сериозен ръст спрямо предходната година независимо от неблагоприятната бизнессреда и свития застрахователен пазар."
Премийният приход за 2002 година е 5 456 451 лв. Най-голям е процентът на застраховките "ГО на МПС", които са донесли 33% от премийните приходи на дружеството. Веднага след тях се нарежда "Каско"
застраховката с 21.26% от приходите. При нея се наблюдава лек спад в относителния дял спрямо 2001 година, но има ръст в премийния приход като абсолютна сума с 91% спрямо 2001 година. Внимание в
разпределението на предлаганите застрахователни продукти заслужава "Отговорност на летателни апарати", която събира 13.41% от приходите. Застраховката на земеделски култури е привлякла 9.91%, а
имуществената с 8.04% от премиите в компанията.
В структурата на обезщетенията най-голям процент имат сумите, изплатени по застраховките на земеделски култури в размер на 216 576 лв., което е 40.04%, следвани от "Каско на МПС" с 33.69%, или
390 983 лв., и "Злополука", които са довели до плащания в размер на 18 982 лв., т. е. 14.75%.
За следващата година г-н Мартин Аврамов заяви, че компанията ще акцентира именно на имущественото застраховане. Една от първите инициативи на дружеството, целяща бързото постигане на резултати в
тази насока, е и пакетният промоционален продукт, който дружеството пусна по повод 10-годишнината от създаването на компанията. МЗК "Европа" предлага пакетна имуществена застраховка, комбинирана
със семейна злополука. Продуктът осигурява защита на дома и обзавеждането на гражданите срещу пожар, природни бедствия и наводнения от забравени кранове и чешми. По случай рождения си ден МЗК
"Европа" дава 10% отстъпка от тарифите по "Каско" на клиентите, които са се възползвали от юбилейната промоция.
Новата пакетна застраховка може да бъде сключена на цена 24 лева за срок от една година.
И като допълнителна преференция, ако бъде предпочетена юбилейната пакетна застраховка, се предоставя 10% отстъпка от "Каско". Така компанията се стреми да покрие три важни за семейството риска,
касаещи семейството, с един цялостен пакет предлага се защита на дома и имуществото, автомобила и здравето на семейството.
Уникално социологическо изследване на клиентските нагласи и очаквания относно продуктите на МЗК "Европа" е провела компанията по време на кампанията "Гражданска отговорност" 2003. Комплексната
оценка на клиентите, която от компанията огласиха в края на миналата седмица, е много добър (5.38) по шестобалната скала. Анкетата е направена във връзка с 10-годишнината на компанията. Проучването
е показало, че 86% от клиентите са много доволни от начина, по който са били обслужени. 69% очакват от компанията най-вече коректност. Бързо плащане при инцидент е приоритет номер едно за 33%, а
ниските цени и любезното обслужване са най-важни съответно за 10 и 12 на сто от анкетираните.
Освен задължителната "Гражданска отговорност" за автомобилите си 75% от участниците в проучването биха искали да сключат и имуществена застраховка, 32% "Злополука", 9% селскостопанска, 7%
професионална отговорност, и 4% застраховка на домашния любимец. Тук процентите надхвърлят 100, тъй като има участници, които са дали повече от един отговор. Данните от реализираните продажби в
застрахователното дружество показват, че 20% от клиентите, които са сключили застраховка "Гражданска отговорност за МПС", сред които е проведена анкетата, са сключили и застраховка "Каско" в
компанията, за "Злополука" са купили полици 6.4%, а имуществена застраховка 5.1%. Професионалната си отговорност са подсигурили със застрахователен договор 4.5% от тези клиенти. Като основна
причина, поради която не се сключват застраховки, които по принцип интересуват клиентите, 63% от анкетираните са посочили липсата на достатъчно средства. Други 25% от участниците в проучването
заявяват, че "просто не са мислили за това", а 7% признават, че не са знаели за съществуването на застраховките, които се оказва, че ги интересуват. 5% от анкетираните са посочили липсата на
достатъчно време, за да сключат интересуващите ги незадължителни застраховки, но този отговор отново говори по-скоро за неосъзната необходимост от тези незадължителни застраховки и е логично този
процент да се причисли към хората със сравнително ниска застрахователна култура, които все още са значим фактор в развитието на застрахователния бранш у нас.
Съвсем скоро компанията ще предложи на родителите възможност да застраховат децата си по време на лагери, спартакиади и пътувания в чужбина. Засега обаче всичко това е в процес на разработване, но
подчертава ангажираността на компанията със сегмента на семейните хора в България, към който явно компанията се насочва все по-агресивно.
Като цяло реалистичните очаквания на г-жа Валентина Николова за следващата година са за сравнително по-нисък ръст около 25%, максимум 50%, като тя заяви на брифинга пред журналисти през уикенда, че
въпреки трудния пазар в момента компанията се движи добре и става все по-ясно, че тя скоро ще влезе в челната десетка на общозастрахователните дружества.