14 Май 2024, 02:58 Днес (0) | Вчера (12)

Малките превозвачи с по- голям шанс за разрешителни

30 Септември 2003 в-к "Сега" по статията работи:
A+ A-

Новото разпределение на СЕМТ-разрешителните за товарни превози за чужбина за догодина ще облекчи работата на малките превозвачи за сметка на големите.

Това каза пред "Сега" зам.-министърът на транспорта Анелия Крушкова. До разпределяне ще се допускат фирми, които имат поне 3 камиона, отговарящи на стандарта ЕВРО 2 или 2, отговарящи на по-високия стандарт ЕВРО 3. Другите критерии, които ще се гледат, са броят на използваните ТИР-карнети досега, броят на отчетите и действителният пробег на превозните средства на фирмата. Не е било възприето предложението на СО МАТ разрешителните да се разпределят на пропорционален принцип - т.е. колкото повече камиона има една фирма, толкова повече разрешителни да получи. Така 70% от нашите товарни камиони от догодина трябва да отговарят на по-строгите изисквания на стандарта ЕВРО 3. Този процент трябва да се повишава с по 10% всяка година, за да стигне 100% при влизането ни в Евросъюза през 2007 г.
"Специална комисия започва да преглежда използването на тазгодишните разрешителни", каза още Крушкова.

НА ПРОЩАВАНЕ

Българските танкери са толкова стари, че с повечето от тях флотът ще трябва да се раздели през периода 2003-2005 г., съобщи вицепремиерът Николай Василев при обсъждане на морската стратегия във Варна. Средната възраст на българските кораби е 21,7 г.
За да се преодолее изоставането, трябват данъчни облекчения, твърдят авторите на стратегията. За пристанищата е необходимо да се премахне ДДС върху товарно-разтоварната дейност, тъй като това по света се счита като услуга за износ.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 13 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8144
GBP 2.4796 2.4887 2.2727
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив