Инцидентът задейства голям брой застрахователни полици, включително морска отговорност и каско, имущество, товари и прекъсване на бизнеса
Срутването на моста Франсис Скот Кий близо до пристанището на Балтимор, най-големият град в американския щат Мериленд, се очаква да доведе до застраховани загуби от $4 милиарда, като презастрахователите ще поемат по-голямата част от иска.
Припомняме, контейнеровозът Dali се сблъска с една от опорните греди на моста в ранните часове местно време на 26 март т.г., което доведе до срутване на моста в река Патапско. Пристанището бе
затворено за кораби, докато спасителната операция продължава, според Morningstar DBRS.
Стойността на самия мост може да достигне около $1,2 милиарда. Огромни са щетите и по контейнеровозния кораб, който е откаран в Коломбо.
Инцидентът може да се превърне в най-големият пример за блокиране на пристанище, наблюдаван от застрахователи и презастрахователи в последно време, според Global Marine Insurance Market
Review.
В зависимост от загубите от затварянето на пристанището на Балтимор и прекъсването на бизнеса на пристанището, застрахованите загуби могат да достигнат между $2-4 милиарда, прогонзират анализатори
в Morningstar DBRS. Дори и загубите да са в долната граница на очакваното, те пак ще надхвърлят застрахованите загуби от $1,5 милиарда от събитието с кораба Costa Concordia, който се преобърна през
2012 г. и доведе до рекордна морска застрахована загуба.
Сегашният инцидент задейства голям брой застрахователни полици, включително морска отговорност и каско, имущество, товари и прекъсване на бизнеса. Установяването на размера на иска може да бъде
значително предизвикателство в случай на прекъсване на дейността, тъй като вместо да се плаща фиксирана сума на ден или общия приход, деклариран пропорционално за засегнатото време, всеки иск
подлежи на съдебна проверка, така че оператори, доставчици и други трети страни ще трябва да водят точни записи за своите финансови загуби, за да установят прекъсването на бизнеса и да работят в
тясно сътрудничество със своите брокери и застрахователи. Вторичните фактори и нивата на покритие при прекъсване на дейността могат да задействат застраховка за защита на увеличените разходи при
работата на операторите. Има и допълнителни увеличени разходи за работен фактор, при който операторите могат да харчат повече от загубените приходи, ако това позволява на операторите да поддържат
операции, за да предотвратят дългосрочни вреди за операциите и приходите.
Въпреки потенциала това събитие да предизвика рекордна морска застрахователна загуба, анализаторите очакват, че щетите ще останат в рамките на капацитета на световната застрахователна
индустрия.
Мостът в Балтимор е застрахован от застрахователния гигант Chubb. Плаващият под сингапурски флаг контейнеровоз Dali е собственост на Grace Ocean Pte Ltd. Synergy Marine управлява кораба.
Компанията Britannia P&I Club е един от застрахователите на кораба. Около 80 презастрахователи осигуряват близо 3 милиарда долара покритие на застрахователите на кораба, Britannia P&I Club
и Международната група на P&I Clubs. Останалата сметка ще бъде поделена между членовете на специализирания пазар Lloyd's of London и презастрахователите.