Центърът се конкурира в категорията "Подобряване предоставянето на услуги". Основните критерии в тази категрия са навременност, внимание, достъп и насоченост към клиента при предоставянето на публични услуги
Освен награда в категорията "Подобряване на публичните услуги", през 2005 г. отделът на ООН за икономически и социални въпроси ще връчи награди в още две категории: "Подобряване на прозрачността,
отговорността и отзивчивостта на публичната услуга" и "Приложение на Информационнии и комуникационни технологии (ИКТ) във властта (електронно правителство)"
Наградата е учредена за оценяване на институционалния принос за засилване ролята, професионализма и прозрачността на публичната услуга. Такива награди бяха дадени през 2003 г. и 2004 г. и вече са
доказали, че са много ефективен инструмент за привличане на внимание върху най-добрите практики и нововъведения в публичните услуги по целия свят.
Центърът за бизнес информация към МИ е създаден в средата на месец септември в изпълнение на Комуникационната стратегия за присъединяване на България към ЕС. За краткия период, в който кол-центърът
функционира, близо 2000 фирми и физически лица са потърсили информация.
Най-често фирмите търсят информация за възможностите за финансиране на стартиращи и вече съществуващи предприятия, по действащи в Министерството на икономиката програми и проекти на Европейския
съюз. Около 60% от обажданията са насочени към европейските изисквания и стандарти в секторите храни, текстил и машиностроене. Интерес представляват за фирмите и търговските договорености между
България и Европейския съюз. Зачестяват обажданията на фирми от чужбина, които търсят контакти с български партньори.