Застрахователите могат да отчисляват около1-2% от ГО за КАТ
75 474, 1 хил. лева са брутните премийни приходи по застраховката на МПС на "БУЛ ИНС" АД за 2003 година. Това е 89, 05% от общия брутен премиен приход на компанията и е с 23 510, 2 хил.
лева повече (с 45,2%) в сравнение с 2002 година. Данните бяха коментирани на годишното общо събрание на акционерите на ЗД "БУЛ ИНС" АД, проведено днес. По застраховката "Зелена карта" компанията
отчете 2 368,0 хил. лева.
Йордан Кифов, изпълнителен директор на компанията и член на Асоциацията на българските застрахователи, коментира, че е абсолютно належащо законодателното уреждане на проблемите около Гражданската
отговорност. "България за миналата година е била посетена от 1,5 млн. чужденци, от тях 60 % са европейци. Догодина ще бъдат три милиона и затова на нас ни трябва закон, за да се криминализира
деянието несключване на ГО. Броят на загиналите през последните години по тази причина е около 14 000-15 000 души". По повод кометираната тема за цената на Гражданската отговорност, Кифов бе
категоричен, че "цената ще падне, когато събираемостта се увеличи, а това ще стане, когато се приемат строги законови мерки за онези, които не са сключили застраховката". Изпълнителният директор на
БУЛ ИНС кометира, че се надява системата "бонус-малус" да бъде въведена още следващата година. "Желанието на шофьора на пътя да се покаже е вътрешен комплекс на цялата ни нация, който избива и се
вижда от всички нас и този проблем може да се преодолее единствено, когато се бръкне дълбоко в джоба. Всичко опира до пари. Откъде КАТ може да има информационна система? Ами някой трябва да даде
пари, за да може КАТ да има нови технически средства - нови автомобили, радари, камери, които да засичат. Според сегашната система те глобяват, около 1,5% отиват в общината и там потъва. До КАТ
нищо не стига. А парите са в нас, застрахователите. Единственият начин да помогнем, е да съберем пари, за да отчислим пари. Тоест, ние трябва да увеличим събираемостта по тази
застраховка. До съзнанието на всеки българин трябва да достигне, че тази застраховка е задължителна и без нея не може да се кара автомобил", заяви Кифов. Той посочи, че компаниите могат да
отчисляват около1-2% от ГО за КАТ. Направили сме работна група към Асоциацията на българските здастрахователи. От утре започваме засилени консултации и следващият понеделник ще излезем
с конкретни предложения, каза Кифов.Сред предложенията е всеки шофьор да има ГО. В момента полицата е обвързана само с автомобила, но, според Кифов, това създава субективизъм при поемане на
отговорността. Предвижда се и опция за няколко ползватели на един автомобил.
Tova e za6tita ne na potrebitelia, a na zastrahovatelnite kompanii i prekrasen primer za namesata na darjavata na zastrahovatelnia pazar. Ta gospoda 4lenove na asociaciata na zastrahovatelite - cenata 6te padne kogato pazara zaraboti svobodno, togava moje da o4akvate i povi6avane na sabiraemost.